Warunki korzystania z serwisu

Ogólne Warunki Handlowe (OWH)

1. Zakres

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (OWH) mają zastosowanie do wszystkich zamówień składanych przez konsumentów i firmy za pośrednictwem sklepu internetowego Nicolas Rieger, Jordangasse 7a, 1010 Wiedeń, Austria. OWH obowiązują w wersji obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.

2. Strony umowy, zawarcie umowy

Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta z Nicolas Rieger, Jordangasse 7a, 1010 Wiedeń, Austria. Umieszczając produkty w sklepie internetowym, składamy wiążącą ofertę zawarcia umowy sprzedaży tych produktów. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji oferty na towary zawarte w koszyku poprzez kliknięcie przycisku „Zamów”. Niezwłocznie po złożeniu zamówienia otrzymają Państwo potwierdzenie e-mailem.

3. Ceny i warunki płatności

Wszystkie ceny zawierają podatek VAT i nie obejmują kosztów wysyłki, jeśli mają zastosowanie. Opcje płatności są wyświetlane podczas składania zamówienia i obejmują popularne metody płatności, takie jak karta kredytowa, PayPal i przelew bankowy.

4. Warunki dostawy i wysyłki

Dostawa zostanie zrealizowana na podany przez Ciebie adres, chyba że uzgodniono inaczej. Koszty wysyłki i czas dostawy są określone na stronie produktu oraz w trakcie składania zamówienia.

5. Prawo odstąpienia od umowy

Zgodnie z przepisami prawa konsument ma prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Dobrowolnie udzielamy również wydłużonego terminu zwrotu, wynoszącego łącznie 30 dni.

Jednakże rozszerzone prawo do zwrotu obowiązuje wyłącznie w przypadku, gdy nie dokonano żadnego obciążenia zwrotnego za pośrednictwem PayPal, Klarna lub instytucji kredytowej i nie otwarto żadnego postępowania dotyczącego płatności.


Prawo odstąpienia od umowy i zwrotu

5.1. Prawo odstąpienia od umowy
Zgodnie z § 1 Ustawy o ochronie konsumentów (KSchG), jako konsument masz prawo odstąpić od niniejszej umowy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny . Termin odstąpienia od umowy wynosi 14 dni od dnia , w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba trzecia weszliście w posiadanie towaru.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musisz poinformować nas (office@6040solarleuchte.de) o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. e-mailem lub listownie). Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy , ale nie jest to obowiązkowe.

5.2. Konsekwencje odwołania
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

Zwrotu dokonamy tą samą metodą płatności, której użyto do pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej. W żadnym wypadku nie poniesiesz żadnych opłat z tytułu tego zwrotu.

5.3. Zwrot towaru
Musisz odesłać lub przekazać nam towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym powiadomiłeś nas o odstąpieniu od umowy . Termin jest zachowany, jeżeli odeślesz towar przed upływem terminu.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Nie mamy obowiązku dostarczania etykiety zwrotnej.

5.4. Odszkodowanie za zużyty towar
Odpowiadają Państwo tylko za ewentualną utratę wartości towaru, która nastąpiła w wyniku korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Wadliwy towar należy do nas odesłać. Samo stwierdzenie wady towaru nie jest wystarczające. Należy odesłać towar do nas. Koszty wysyłki pokrywa Klient. Zwroty pieniędzy zostaną zrealizowane dopiero po sprawdzeniu towaru i potwierdzeniu jego wadliwości. Proces ten może potrwać do 30 dni roboczych od otrzymania towaru.

5.5 Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku następujących towarów:

  • Towary zapieczętowane , których plomba została usunięta po dostarczeniu. (Folie ochronne)
  • Produkty wykonywane na zamówienie lub spersonalizowane .
  • Towary łatwo psujące się lub o krótkim terminie przydatności .
  • Treść cyfrowa , która nie jest dostarczana na nośniku materialnym po rozpoczęciu odtwarzania.

6. Gwarancja i odpowiedzialność

Obowiązują ustawowe prawa gwarancyjne. W przypadku wad przysługują Państwu ustawowe prawa do wykonania umowy, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy oraz, w stosownych przypadkach, odszkodowania. Nasza odpowiedzialność podlega wyłącznie przepisom ustawowym. (Prawo austriackie)

W przypadku stwierdzenia wady, prosimy o odesłanie uszkodzonego produktu na koszt własny. Po otrzymaniu przesyłki przeprowadzimy dokładną kontrolę, która może potrwać do czterech tygodni . Jeśli wada się potwierdzi, otrzymają Państwo produkt zastępczy lub zwrot ceny zakupu wadliwego produktu.

7. Zastrzeżenie własności

Towar pozostaje naszą własnością do momentu uiszczenia pełnej zapłaty.

8. Rozstrzyganie sporów

Komisja Europejska udostępnia platformę do internetowego rozstrzygania sporów (ODR), którą można znaleźć pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr .

9. Postanowienia końcowe

Obowiązuje prawo Republiki Austrii. Sądem właściwym dla wszelkich sporów wynikających ze stosunków umownych z konsumentami jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania konsumenta. Jeżeli klientem jest przedsiębiorca, sądem właściwym jest sąd w Wiedniu.

Nicolas Rieger
Jordangasse 7a, 1010 Wiedeń, Austria